Gezocht: Lente #zonnetje

Gezocht: Lente #zonnetje

“Laten we alle grote stadspleinen bezetten en het aftreden van de winter eisen #lenterevolutie2011”, een recente tweet van Claudia de Breij. ‘Brrrrr….’ is trending topic op Hyves. ‘Ik ben erbij’ geven ruim 200 Facebook gebruikers aan bij het evenement ‘Lente.’ Een maand voordat de lente officieel in Nederland haar intrede doet, is ‘lente’ op social media al een veelbesproken onderwerp. Als ‘lente’ een dienst zou zijn die je als communicatieadviseur kunt promoten en je een analyse maakt van de online reputatie, dan kun je erg tevreden zijn met het resultaat.  

Al fietsend door Den Haag met tranende ogen, bevroren handen en een extra dikke sjaal is die lente in ‘real life’ echter nog ver te zoeken. Het is dan ook niet gek dat het aantal Nederlandse toeristen dat in januari het zonnige Spanje aandeed 4,7 procent hoger ligt dan een jaar eerder. Uiteraard heeft de onrust in Noord- Afrika daar invloed op, maar bovenal is de Nederlander op zoek naar dat o zo geliefde zonnetje.

Nu kunnen we heel Nederland oproepen te twitteren met #lente en een zonnetje als twibbon bij je profielfoto te plaatsen. Het effect laat zich raden: Geen! Met (social) media kun je veel bereiken, maar de zon laat zich er niet door beïnvloeden. De geliefde goudgele warmtebron bepaalt zélf wanneer de lente haar intrede doet. Tot die tijd gebruiken we social media voor de meer aardse beslommeringen die ons bezig houden. We wachten geduldig op de eerste keer twitteren zonder jas op het terras. #lente #zonnetje #terras

Svenja Westerduin
Communicatieadviseur
Februari 2011