Europese Commissie

Europese Commissie

De basis van deze campagne was dat de doelgroep zelf ervaart hoe het is om in een rampgebied te zijn. Hieraan hebben we gekoppeld wat de Europese Commissie doet op het gebied van humanitaire hulp.

“Voetballers in actie tegen landmijnen”, NRC Handelsblad, 21 januari 2010. “Jongeren ervaren in tentenkamp hoe het is om vluchteling te zijn”, Trouw, 1 februari 2010. “100 jongeren brengen nacht door op Malieveld”, radio 1, 31 januari 2010. Dit zijn slechts enkele resultaten van de campagne voor de dienst Humanitaire Hulp van de Europese Commissie (ECHO). Dröge & van Drimmelen organiseerde voor deze campagne van oktober 2009 tot en met januari 2010 diverse in het oog springende evenementen: een fototentoonstelling over vergeten crises op het Centraal Station in Den Haag, een voetbalclinic op een ‘mijnenveld’ in het ADO Den Haag stadion. De landelijke media besteedden veel aandacht aan de evenementen en het werk van de Europese Commissie op het gebied van noodhulp. Ook via sociale netwerken (Hyves, Twitter, Youtube) is er gecommuniceerd met en door de doelgroep.